maandag 26 augustus 2013

Hoody

Manlief had een paar nieuwe sneakers nodig dus trokken we zaterdag richting Gent. Leve mobiel internet dus even vlug googlen of ik een stoffenwinkel kon meepikken onderweg. En zo kwamen we hier terecht. Ok, niet de meest hippe winkel maar ik kon er toch een leuke vossenstof op de kop tikken. In tricot...ai ai.

Op mijn wishlist stond er al een tijdje de hoody uit hun boek. Helaas pindakaas vanaf maat 98 maar ondertussen weet ik al dat alles toch vrij klein valt en ik het zeker een poging kon wagen. Vlijtig begon ik de binnenstof te knippen om al snel tot de vaststelling te komen dat de omschrijving niet spreekt van een gedubbeld exemplaar. Weer helaas pindakaas. 

Dan maar een proefversie met enkel de vosjes in de kap. Zal ook wel mooi zijn. De gedubbelde versie houd ik voor als ik eens écht moedig ben. De werkomschrijving kan je hier vinden.

Hieronder het resultaat! Op een paar schoonheidsfoutjes na, een leuke hoody voor een stoere meid (het moet niet altijd snoepjesroze zijn). En uit onze fouten leren we: altijd je overlock-stiksel vast zetten. Je kan hier vinden hoe je dat doet.



Patroon: Stof voor durf het zelvers
Stof: Fancy Fox by Poppy en oker tricot (Artevelde stoffen Gent)
Navy boordstof (Markt Lokeren)

1 opmerking:

  1. Hoody zou ik ook al tijdje willen proberen maar de durf ontbreekt nog een beetje. Chapeau voor jouw exemplaartje
    Groetjes Maika

    BeantwoordenVerwijderen